Algemeen iRacing thread

Algemeen iRacing thread

Postby [iM]Niellie » 23 Jan 2012 14:31

Image

iRacing is een subscription based online racing game. Je zult dus maandelijks een bedrag moeten betalen om online deel te nemen aan races en gebruik te maken van de content. Wat krijg je hier voor terug? De mogelijkheid om op gezette tijden (afhankelijk van de klasse om het uur of om de 2 uur) deel te nemen aan online public races. Nou hebben we hier allemaal vrij slechte ervaringen mee (public races dan) maar waarom werkt dit nou zo goed in iRacing?

Safety Rating (SR)
iRacing werkt met een Safety Rating. Je Safety Rating wordt bepaald door het aantal incidenten per bocht dat je hebt (off track, loss of control, contact met anderen). Je moet veilig rijden om naar hogere licenties te kunnen promoveren. Ook 'car contact' zonder dat je daar wat aan kan doen gaat ten koste van je Safety Rating. Gevolg is dat er redelijk voorzichtig gereden wordt. Safety Rating wordt apart voor Oval en Road bijgehouden.

iRating
Dit is een getal dat verbonden is aan jouw resultaten. Als je goed eindigt in een race krijg je iRating punten erbij. Eindig je lager, gaan er punten af. Ook de iRating wordt apart voor Oval en Road bijgehouden.

Indeling 'splits'
Races worden ingedeeld aan de hand van iRating in splits. Hierdoor race je meestal tegen mensen die ongeveer even snel zijn. Dit zorgt spannende races, zonder dat je meteen 'zoek' gereden wordt door veel snellere deelnemers.

Circuits
Op dit moment zijn er 51 circuits en allemaal stuk voor stuk laser scanned. Elk jaar komen er circuits bij. Zoals Circuit Zolder, die dit jaar komt.
iRacing maakt gebruik van laserscanning. Dit houdt in dat een team van iRacing naar het circuit gaat en het circuit tot op de millimeter nauwkeurig scant. Dit vertalen ze vervolgens naar een virtueel circuit. Het voordeel voor ons racers is dat we nu elke bekende en minder bekende hobbel precies zo voelen als de echte coureurs. Dit geeft circuits een compleet andere dynamiek.

Auto's
iRacing heeft nu 27 auto's (en er komen meer bij). Oa F1, LMP2, GT1, GT2, Indycar en natuurlijk NASCAR
De auto's worden gemodelleerd aan de hand van laserscannen en met zoveel mogelijk informatie van de fabrikant dat de wagens ook zo natuurgetrouw mogelijk reageren, ook worden de wagens wanneer er een foutje inzit ook gewoon aangepast aan physics om dit te repareren. De bedoeling is dus echt realisme.

Binnenkort komt er ook nog een team. Hoe die gaat heten, is nog niet bekend.
Door middel van race team, willen we de naam van de clan onder de aandacht brengen en hopelijk zelfs mensen te recruten voor de clan.
Last edited by [iM]Niellie on 23 Jan 2012 14:43, edited 1 time in total.
[iM]Niellie
Immortal

National Flag:
Netherlands

Re: Algemeen iRacing thread

Postby [iM]Niellie » 23 Jan 2012 14:35

gereserveerd voor meer informatie

iRacing FAQ
System Requirements

huidige iRacing coureurs
Simon Knauf
Niel Hekkens

Foto's
Image
Image
[iM]Niellie
Immortal

National Flag:
Netherlands

Postby [iM]Niellie » 24 Jan 2012 15:38

Net met Simon een Formule FUN gerden. Er waren niet zo veel mensen (5) en we zijn 1 en 2 geworden.

En het gaat om de FUN!
Image
Ik ben de witte en Simon de oranje auto.
Ik testte even mijn remmen.
[iM]Niellie
Immortal

National Flag:
Netherlands

Postby [iM]UncleTaz » 24 Jan 2012 15:53

:bordlol
[iM]UncleTaz

National Flag:
Netherlands

Postby [iM]Niellie » 24 Jan 2012 23:39

Voor NASCAR is er ook een fun klasse.
Ik startte als voor-voorlaatste en dankzij mijn slalom skills kon ik de race winnen.
[iM]Niellie
Immortal

National Flag:
Netherlands

Postby [iM]UncleTaz » 25 Jan 2012 08:46

Awsome! :thumbsup

Hey maar zo kan ik het ook hé, die nummer twee is je aan het voortduwen op het einde... :grinflip
[iM]UncleTaz

National Flag:
Netherlands

Postby [iM]Niellie » 25 Jan 2012 10:54

Zo hoort dat ook op dit soort ovals. Op super speedways als daytona of talladega duwen ze elkaar. Zo ga je 5 tot 10 km/h harder.
Dit is wel echt gaaf. Als pusher zie je niks en het is allemaal zo close.
[iM]Niellie
Immortal

National Flag:
Netherlands

Postby [iM]UncleTaz » 25 Jan 2012 10:56

Ow, ehm blijkbaar een noob opmerking van mij :bordlol :blijvenlachen
[iM]UncleTaz

National Flag:
Netherlands

Postby [iM]Niellie » 25 Jan 2012 10:59

Maakt niet uit ;) ik wist dat allemaal eerst ook niet.
[iM]Niellie
Immortal

National Flag:
Netherlands

Postby [iM]Niellie » 25 Jan 2012 15:53

Image

Ik heb me voor dit kampioenschap ingeschreven. Deze races worden elk keer gestreamd. Volgens mij is er heel veel animo en ik hoop dat ik in de startlijst kom. :bounce
[iM]Niellie
Immortal

National Flag:
Netherlands

Next

Return to Racing